31/10/08

Αφού δε δείχνετε έλεος... επιδείξτε έστω τη στοιχειώδη διακριτικότητα...

Βρισκόμαστε στη “δυσάρεστη” θέση να δημοσιοποιήσουμε συγκεκριμένες καταγγελίες φοιτητών για περιστατικά, που αγγίζουν τα όρια της αυθαιρεσίας (αν αυτά δεν έχουν ξεπεραστεί προ πολλού) κατά τη διαδικασία της εξέτασης του μαθήματος ‘Στρατηγικός και τοπικός προγραμματισμός’ του τμήματος Γεωγραφίας από τη διδάσκουσα καθηγήτρια κ. Σαπουντζάκη.


Για όσους δεν γνωρίζουν, η βαθμολογία του μαθήματος αυτού προκύπτει από εργασία που εκπονείται ανά ομάδες φοιτητών (2 ή 3 ατόμων) κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και την παρουσίασή της την ημέρα παράδοσης.

Σύμφωνα με λεγόμενα της ίδιας της καθηγήτριας, το μάθημα αυτό, σαν ένα από τα τελευταία της σχολής, έχει υψηλές απαιτήσεις και η εργασία πρέπει να αντιμετωπίζεται ως μίνι πτυχιακή.


Αναλυτικά:


Καταρχάς πρέπει να σημειωθεί ότι οι εργασίες παραδόθηκαν και παρουσιάστηκαν τη Δευτέρα 29/9 και οι βαθμολογίες αναρτήθηκαν την Τρίτη 30/9. Με αυτό τον τρόπο 10 τουλάχιστον εργασίες – μίνι πτυχιακές (5000 λέξεων και πάνω) διορθώθηκαν και αξιολογήθηκαν μέσα σε ένα απόγευμα.


Περιστατικά ομάδων:


· Ομάδα Α: και οι 2 φοιτητές της ομάδας βαθμολογήθηκαν με 4 με την εξής αιτιολόγηση από την καθηγήτρια:

Στο εξώφυλλο αντί για διδάσκουσα είχαν γράψει διδάκτωρ, στα περιεχόμενα δεν είχαν βάλει σελίδες, αντί για τον όρο ‘οικονομικοί φορείς’ είχαν χρησιμοποιήσει ‘οικονομικοί παράγοντες’.

Αν όσα υποστηρίζουν οι φοιτητές ισχύουν, συμπεραίνουμε (πολύ κομψά) ότι η εργασία δεν βαθμολογήθηκε επί της ουσίας του θέματός της.

· Ομάδα Β: οι 3 φοιτητές της ομάδας, για την ίδια εργασία, βαθμολογήθηκαν οι δύο με 6 και ο τρίτος με 7. Η αιτιολόγηση της καθηγήτριας ήταν απλή αλλά μη σοβαρή: ο τρίτος φοιτητής ήταν καλύτερος στην παρουσίαση της εργασίας.

· Ομάδα Γ: ο ένας φοιτητής πέρασε το μάθημα, ενώ ο άλλος κόπηκε “επειδή δε μίλησε αρκετά στην παρουσίαση”. Ανεδαφικό επιχείρημα καθώς δεν αποδεικνύει ότι ο φοιτητής αυτός δεν εργάστηκε εξίσου με τον πρώτο.

· Ομάδα Δ: η καθηγήτρια διακόπτει την παρουσίαση και κατηγορεί τους 3 φοιτητές της ομάδας, σε έντονο και υποτιμητικό ύφος, ότι “η παρουσίαση είναι απαράδεκτη” και πως “με τέτοιες εργασίες ξεφτιλίζουν το μάθημα”. Αλλά το σίγουρο είναι ότι μια εργασία που δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του μαθήματος δεν είναι ικανή να το ξεφτιλίσει. Η ‘ξεφτίλα’ ενός μαθήματος μόνο σε συμπεριφορές σαν τις παραπάνω μπορεί να οφείλεται.


Η απροκάλυπτη αδιαφορία, η κατάχρηση εξουσίας αλλά και η έλλειψη σεβασμού απέναντι στους φοιτητές, σε μικρό ή μεγάλο βαθμό, δεν αποτελούν μεμονωμένο φαινόμενο. Και.. είτε το δέχονται κάποιοι είτε όχι, τέτοιες λογικές και πρακτικές ευθύνονται σημαντικά για την υποβάθμιση της ποιότητας των σπουδών (και όχι μέτρα σαν τις ειδικές εξεταστικές για τους επί πτυχίω φοιτητές, για παράδειγμα…)


Απαιτούμε τον ίδιο βαθμό σεβασμού από τους καθηγητές μας με αυτόν που εμείς τους δείχνουμε!


Κάποτε πρέπει να μπει ένα τέλος σε παρόμοιες απαράδεκτες, εξουσιαστικές συμπεριφορές!

4/10/08

Η καθηγήτρια τρελάθηκε και κερνάει ρακόμελα..!! ΔΩΣΕ ΠΡΑΜΑ ΔΩΣΕ..!

Στρατηγικός και τοπικός προγραμματισμός... και τα μυαλά στο μίξερ...!!

ΈΛΑ......ΓΕΙΑ ΜΑΣ..!!!

Στην υγειά των αχάριστων φοιτητών!!