19/1/08

Αλληλεγγύη στην υπερκόπωση των καθηγητών..! Κατάληψη Πρυτανείας

Στη γενική συνέλευση που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 21/01 οι φοιτητές αποφάσισαν κατάληψη της Πρυτανείας, καθώς και των γραμματειών της σχολής την Τετάρτη 23/01, διότι:

ΕΝΑΝΤΙΩΝΟΜΑΣΤΕ:

  • Στο ψήφισμα των καθηγητών, στις τμηματικές συνελεύσεις Γεωγραφίας και Οικιακής Οικονομίας (17/01), υπέρ της κατάργησης των εμβόλιμων εξεταστικών για τους επί πτυχίω φοιτητές.
  • Στην πρωτοφανή ομοφωνία όλων των παρόντων καθηγητών στις συγκεκριμένες συνελεύσεις, σε μια απόφαση που βλάπτει σημαντικά τους φοιτητές.
  • Στην κατάχρηση εξουσίας από μέρους των καθηγητών, οι οποίοι έλαβαν την συγκεκριμένη απόφαση αγνοώντας απροκάλυπτα την άποψη όχι μόνο των παρευρισκομένων εκπροσώπων, αλλά όλων των φοιτητών των τμημάτων αυτών.

Μέχρι στιγμής όλοι οι επί πτυχίο φοιτητές έχουν το δικαίωμα σε μια εξεταστική χειμερινού εξαμήνου να μεταφέρουν έως 8 μαθήματα θερινού εξαμήνου, καθώς και το αντίστροφο. Μπορεί άραγε μια τέτοια «διευκόλυνση» να προκαλέσει «δυσλειτουργίες» στο κάθε τμήμα;;; Για όλους σχεδόν τους καθηγητές, τους τελευταίους μήνες, φυσικά και τίθεται τέτοιο ζήτημα!
Όλως ‘περιέργως’ δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της κυβερνήσεως (τεύχος πρώτο, φύλλο 69, άρθρο 16, παράγραφος 2, 20/03/07) η παρακάτω παράγραφος:
«Από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, και με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 27 του ν.1404/1983, στα Α.Ε.Ι. κάθε μάθημα εξετάζεται στο τέλος του εξαμήνου στο οποίο διδάχθηκε και επιπλέον στην εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου.»

Στις συνελεύσεις, λοιπόν, των τμημάτων Γεωγραφίας και Οικιακής Οικονομίας που πραγματοποιήθηκαν την Πέμπτη 17/1 τέθηκε σχετικό ψήφισμα. Και στις δύο πάρθηκε απόφαση υπέρ της κατάργησης του δικαιώματός μας, η οποία θα τεθεί σε ισχύ, το αργότερο, από το νέο ακαδημαϊκό έτος.
Αποτέλεσμα ψηφοφορίας στη Γεωγραφία: 13 υπέρ της κατάργησης (όλοι ανεξαιρέτως οι παρόντες καθηγητές!), 7 κατά (όλοι οι παρευρισκόμενοι φοιτητές). Στην Οικιακή Οικονομία δεν τέθηκε καν προς ψήφιση, καθώς όλοι οι διδάσκοντες ήταν εγκάθετοι υπέρ της κατάργησης!

Η απόφαση αυτή στηρίχτηκε στα ακόλουθα επιχειρήματα:

  • Μεγάλος φόρτος εργασίας για τους καθηγητές!
  • Η σχολή δεν είναι ορθό να μεταβάλλεται σε εξεταστικό κέντρο!
  • Ελάχιστοι από τους φοιτητές που έχουν δηλώσει μαθήματα άλλου εξαμήνου παρευρίσκονται στις εξετάσεις αυτές!
  • Η διευκόλυνση αυτή δημιουργεί φοιτητές δύο ταχυτήτων!
  • Με τη διευκόλυνση ευνοούνται οι ‘φοιτητές του 5’!
  • Σε άλλα πανεπιστήμια δεν ισχύει κάτι παρόμοιο!
  • «Εμείς σας αγαπάμε και θέλουμε το καλό σας.»
  • Η διευκόλυνση αυτή είναι παράλογη, ανούσια και επιβλαβής!
  • Είναι φανερό ότι το προσωπικό όφελος για τους καθηγητές υπερνικά κατά πολύ το ‘καλό’ των φοιτητών, για το οποίο διατυμπανίζουν συνεχώς ότι πασχίζουν.

Με μέτρα σαν κι αυτό σκοπεύουν να βελτιώσουν το επίπεδο των σπουδών μας;
Άραγε οι φοιτητές είναι οι αποκλειστικοί υπεύθυνοι που χρωστάνε συγκεκριμένα μαθήματα (μετά από πολλαπλές ‘αποτυχημένες’ προσπάθειες), με αποτέλεσμα να παρατείνουν τις σπουδές τους;

Αφού ομόφωνα, λοιπόν, τοποθετούνται ενάντιά μας…
Ενάντιά τους θα μας βρίσκουν!

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • Να ανακαλέσουν οι συνελεύσεις των εν λόγω τμημάτων (Γεωγραφίας και Οικιακής Οικονομίας) την απόφαση σχετικά με την κατάργηση των εμβόλιμων εξεταστικών.
  • Να κατοχυρωθεί από τις τμηματικές συνελεύσεις όλων των τμημάτων το δικαίωμα των φοιτητών που βρίσκονται στο τέταρτο έτος ή είναι επί πτυχίω να εξετάζονται σε όλα τα χρωστούμενα μαθήματα ανεξαρτήτως εξαμήνου.
  • Καμία εφαρμογή του νέου νόμου-πλαίσιο και των συμπληρωματικών οδηγιών, στο πανεπιστήμιό μας.
  • Από δω και πέρα οι αποφάσεις που αφορούν τους φοιτητές δεν θα παίρνονται χωρίς τη συναίνεσή τους…, αν θέλουμε να πάμε μπροστά την υπόθεση που ονομάζετε ΠΑΙΔΕΙΑ!

ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΠΡΥΤΑΝΕΙΑΣ